الارشيف / إعلام دوت اورج / إعلام.أورج

فيديو.. كيف أجاب الشباب على سؤال ” تقول ايه للكراش بتاعك؟”

نورا مجدي

برنامج “90 دقيقة” المذاع على قناة المحور، مساء أمس الاحد، تقريرا بعنوان “تقول إيه للكراش بتاعك؟”، يوضح تعليق الناس على مفهوم كلمة “كراش” المنتشر على مواقع السوشيال ميديا

وجاءت الإجابات على سؤال مراسلة البرنامج “سارة الكامل” في التقرير للشباب “تحب تقول إيه للكراش بتاعك؟” بردود مختلفة من تمتزج بين الكوميديا والثقة بالنفس.

وتباينت الآراء حيث قال أحد المواطنين “أنا مفيش حد مبيكراشش عليا”، وقالت فتاة “الكراش كتير بس النفس”، وأجاب آخر “قليل مفيش حد بيكراش عليا عشان انا بِكرش لوحدي”، وجاء تعليق من أحد المارة “أكيد واحد زي القمر زيي والدقن دي لازم حد يكراش عليا طبعا”.

وبين تباين التعليقات علق الإعلامي معتز الدمرداش مقدم برنامج “90 دقيقة” قائلا: “أنا عاجبنى التعليقات بغض النظر عن هل الموضوع له أهمية ولا لا، والشاب أبو دقن ده زي السكر واد واثق من نفسه محطم قلوب العذارى” وتابع أن موضوع “الكراش” يضحكه كثيرا مختتما كلامه: “موضوع شبابي وكوول بدل الهم اللي احنا فيه كل يوم”.

ملحوظة: مضمون هذا الخبر نقل من إعلام.أورج من خلال الرابط التالي إعلام.أورج ولا يعبر عن وجهة نظر خبر 24 وانما تم نقله بمحتواه كما هو ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر.

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

قد تقرأ أيضا